13 juli 2009

Klantarsle!

Idag var det dags att besiktiga bilen. Egentligen skulle jag gjort det mellan februari och juni, men av någon anledning hoppade jag över det. Istället fick jag boka om tid.

Klockan 15:50 var min nya tid. Problemet var bara att jag körde till fel jävla bilprovning. Så där satt jag och klockan var 15:45 och skulle gå in och anmäla mig. Jag går in och knappar in mitt registreringsnummer och får då meddelandet "Du har kört till fel bilprovning". Jaha, "tack som fan" tänkte jag och blev ytterst irriterad. Istället fick jag sätta mig i bilen och gasa mot bilprovningen i Lomma, men nehe, jag kom 15 minuter för sent och då fick jag meddelandet "Du kan boka en ny tid via telefon eller på internet". Gah, vilken dag alltså!

Till råga på allt (ej i kronologisk ordning) försov jag mig en timme i morse. Jag lovar, om jag inte hade försovit mig så hade jag nog fan kört till rätt bilprovning.

Hursomhelst så har jag nu bokat om en tid, igen. Nu är det en annan bilprovning, så snart har jag varit runt på alla i Lund-Malmöområdet. Fy fen vilken daug. -.-

Uh oh! Jag kom nu på varför jag hade "otur". Det är ju den 13e, ack ack.

Inga kommentarer: