09 juli 2009

Tillbaka från Newcastle!

Då var man tillbaka, på jobbet... Känns sådär. Men det var himla trevligt i Newcastle, hela familjen samlad för gångs skull. Anledningen till denna resa var att min syster tog examen, de tre första åren avklarade med andra ord.

Får gratulera min syster till sitt lilla pris också, och samtidigt får man skryta lite. Bäst i klassen på 150 pers är inte enkelt. Mycket hårt jobb ligger bakom kan jag tänka mig ;)

Under vår vistelse i Newcastle gick jag faktiskt mycket i affärer, något som inte brukar vara min grej. Men det blev nya dojjor och två skjortor, varav en från Paul Smith som jag tror jag kommer att använda rätt mycket. Får nog lägga upp bilder när man får tillgång till en kamera. Utöver min shopping-spree var det ett par pubbesök och mycket god mat på olika restauranger.

Det blev även två museumbesök, varav det ena var åt det naturhistoriska hållet, vilket jag gillar. Det andra var lite mer konstnärligt, och av detta blir man mest förvirrad. Man ska försöka förstå allt, men det är tydligen inte meningen. Förrän man läser en sammanfattning av utställningen, men då känner man sig mest trög, inte särskilt upplyst. Nej, konst är ofta slöseri med tid.

Det var en liten sammanfattning av mina 4 senaste dagar.

1 kommentar:

jonna sa...

tack för skrytet :) bra att du hade roligt! ses snart brorsan!