25 juni 2009

Ephone tvingas lämna ut IP-nummer

Det känns som detta var spiken i kistan på riktigt. Om ett företag tvingas lämna ut IP-adresser fastän APB uppenbarligen har använt olagliga metoder för att få tag på bevismaterial är det något som är konstigt. Jag är inte mycket av en konspirationsfanatiker (am i?!) men det känns som att företagen som har mycket makt (pengar) kan manipulera ett helt rättsväsende.

Jag menar, sitter dem i tingsrätten och helt bortser från att APB inte har kommit över uppgifterna på ett lagligt sätt? För kan någon förklara för mig hur man kommer in i en lösenordskyddad ftp-server utan att få lov är lagligt?

För övrigt är jag inte en av dem som förespråkar fildelning till varje pris, men någonstans får man ju tänka efter och fråga sig hur de gör när de tar fram bevisen. Jag hade haft inte någon åsikt om APB hade hållt sig inom de lagar som finns. Men så är inte fallet och rättsväsendet verkar inte bry sig om det.

Källa:
Link http://www.idg.se/2.1085/1.237583/ephone-tvingas-lamna-ut-uppgifterna

Inga kommentarer: