23 juni 2009

Får faktiskt ursäkta

Hejhej!

Jo det är så att bloggen håller på att byggas upp igen, jag ursäktar all jävla reklam. Jag ska ta bort skiten så fort jag kommer hem. Så länge har jag en annan fundering;

Ska man damma eller ska man dammsuga först? (Ja, jag har ställt frågan förut). Problemet är inte att ingen svarar mig, problemet är att det är omöjligt för mig att komma ihåg svaret. Jag brukar kunna resonera mig till saker och ting, men det här blir svårt.

Jag menar, dammar man först kommer ju dammsugaren att sprida damm (ni vet som man ser om solen står på) vid utblåset, och bara yra runt i hela rummet. Inte så trevligt!? Å andra sidan, om man dammsuger först så dammar man ju ner dammet på golvet? Och således borde man dammsuga sist.

Men någonstans i bakhuvudet vet jag nog att man ska damma först, dammsugarens inverkarn är tydligen inte så stor som jag tror.

1 kommentar:

huney sa...

rätt resonerat unge man!