28 juni 2009

Trevklig kväll i Falsterbo

Som sagt så var vi i Falsterbo igår för att grilla. Och med oss hade vi en engångsgrill. Som alla vet så kan det blåsa en del på stranden, igår var inget undantag. Vi håller tummarna och tänder på det usla pappret som ska agera tändvätska. Pappret brinner upp på 10 sekunder och kvar är lite fjuttig rök. Vi försöker återuppliva grillen genom att peta ner brinnande tändstickor i kolen men det var ju totalt onödigt.

Därefter åkte jag ensam på jakt efter tändvätska, körde någon kilometer och hittade en camping. Otur som jag hade var affären stängd. Tydligen var det middagsstängt så jag fick väntar ett par minuter på att de skulle öppna. När jag kommer in affären har de till min stora lycka tändvätska i sortimentet. Glad i hågen går jag och ska betala, men nehej! De tar inte kort (!). Men de tipsade om att jag kunde ta ut pengar i receptionen. "Vilken tur"- tänkte jag. Efter jag stått i kö i receptionen i ca 5 minuter frågar jag receptsionisten och då frågar han:
"Bor du på campingen?"
"Nej" -svarar jag
"Då får du tyvärr inte ta ut pengar här!"
"Meeh, kan du inte göra ett undantag?"
"Tyvärr"
"Var kan man ta ut pengar då?"
"Det kan du göra inne i Skanör"
"Jahuepp" -avslutade jag

Nu var jag lite mer förbannad, men tyckte ändå att det var ett litet äventyr. Att köra runt på okända vägar och leta efter tändvätska. Jag rivstartar bilen så att grusen stänker på soptunnorna brevid och tänker "hoho, det där var ball!".

Jag följer skyltning mot Skanör, och hinner inte långt förrän jag kommer till en korsning. Ser mig för och DÄR! Där är tamigfan en Statoil-mack. Så där fick jag min efterlängtade tändvätska och jag körde som en idiot tillbaka till stranden där den värdelösa grillen väntade på att bli antänd värre än helvetet självt.

För övrigt var det som sagt en mycket trevlig och njutbar kväll på stranden, med grillad lax och tillbehör

1 kommentar:

huney sa...

haha rättså komiskt såklart när man tänker på det såhär i efterhand! notera att jag sitter här uppe i värmen vid datorn!!! ;)