29 juni 2009

What really grinds my gears...


Är den där Wendela på aftonbladet.se. Jag läste en artikel på dennes sida som handlade om att killar presterar bättre i matte och naturvetenskap för att lärarna omedvetet favoriserar dessa då det ligger i deras "natur". Blaha blaha säger jag!

Är det inte nog att skolan är upplagd för att tjejer ska få ett övertag på killar? Som alla vet är killar mindre intresserade av skolan i ung ålder och då är det helt fel att ge så lösa tyglar som man får i dagens skola. Detta klarar tjejer galant, de kan det där med ansvar. Nuförtiden är det alldeles för mycket ansvar i skolan. Därför är det klippt och skuret för att tjejer ska prestera bättre än killar, vilket fallet var i alla fall på min skola.

Och då fattar jag inte att man kan klaga på att lärare favoriserar killar i ämnen som matte och naturkunskap. Vad gör det om killar får lite extra uppbackning någon gång? Jag är så trött detta feministtramset! Folk tror de gör skillnad när de skriver om sådana här löjliga saker. Buhu!
Det är ju inte direkt som att tjejerna får sämre utbildning eller undervisning? Alla sitter ju för fasen i samma rum.

Jag tycker man borde sluta tänka i banor om killar och tjejer helt och hållet, för fan i helvete vad det har blivit mycket feministpropganda på senaste tiden. Missförstå mig inte, jag är för ett jämlikt samhälle, men låt det då vara jämlikt. Världen verkar tro att alla kvinnor är förföljda och sexuellt trakasserade!

Källa

3 kommentarer:

Anonym sa...

sweet!!!!!/lars

nivv sa...

aiiii! :D

Sakira sa...

Your article is very smart.I love to browse your diary's posts everyday and that i got vast facilitate from your blog and developed a brand new app spotify service status you'll be able to check.Thanks for wonderful diary.